Παρέμβαση Σπίρτζη για τη σύνδεση ΟΛΘ-ΠΑΘΕ ζητούν ΕΒΕΘ και ΤΕΕ

Την ανάγκη ολοκλήρωσης της σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ επισημαίνουν οι πρόεδροι του ΕΒΕΘ, Δημήτρης Μπακατσέλος και του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Πάρις Μπίλλιας με επιστολή τους προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα και στον πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ της «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Στην επιστολή –η οποία κοινοποιήθηκε και στο γραφείο πρωθυπουργού- γνωστοποιείται ότι σε πρόσφατη σύσκεψη των Επιμελητηρίων της πόλης με τους αρμόδιους φορείς και επιχειρήσεις της περιοχής τέθηκε για πολλοστή φορά το ζήτημα της οδικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ. «Η σημασία του έργου είναι προφανής, δεδομένου ότι με αφετηρία ή προορισμό το λιμάνι διέρχονται κατά μέσον όρο 1.300 φορτηγά ημερησίως. Αυτή η  κίνηση, ελλείψει της σύνδεσης, παραλαμβάνεται από το τοπικό οδικό δίκτυο. Τα αποτέλεσμα είναι: κυκλοφοριακή συμφόρηση, καταστροφή του οδοστρώματος, προβληματική πρόσβαση για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Καλοχώρι και την ευρύτερη περιοχή.

Παράλληλα, η δυσκολία προσέγγισης του οδικού δικτύου (ΠΑΘΕ – Εγνατία) είναι σημαντικός λόγος απαξίωσης του λιμανιού», επισημαίνουν οι Δ. Μπακατσέλος και Π. Μπίλλας και προσθέτουν: «Το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και είχε δημοπρατηθεί από την ‘’Εγνατία Οδός ΑΕ’’ με προϋπολογισμό 35.000.000 ευρώ. Λόγω οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου η εργολαβία δεν ολοκληρώθηκε, αν και απέμεναν λίγες δεκάδες μέτρα για την ολοκλήρωση της σύνδεσης. Για λόγους που δεν είναι σε εμάς κατανοητοί η ‘’Εγνατία Οδός ΑΕ δεν προχώρησε στην επαναδημοπράτηση του έργου προκειμένου να ολοκληρωθεί η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ».

Όπως επισημαίνουν οι πρόεδροι των δυο Επιμελητηρίων, «ούτε το μέγεθος του έργου, ούτε το κόστος αποπεράτωσης μπορούν να δικαιολογήσουν την καθυστέρηση και τα συνεπαγόμενα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού, στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση, στην ταλαιπωρία των επιχειρήσεων και τις επιπτώσεις στην εθνική οικονομία, λόγω της απαξίωσης του λιμανιού αυτή την ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή».

Για το λόγο αυτό οι δύο πρόεδροι ζήτησαν την άμεση παρέμβαση του κ. Σπίρτζη «ώστε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την ένταξη του έργου στο επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020, επαναδημοπράτηση του έργου και  την αποπεράτωση της σύνδεσης, ως αυτόνομου έργου, ώστε να μην υπάρξουν άλλες  καθυστερήσεις». Επίσης, με την επιστολή προς τον κ. Τζιτζικώστα οι κύριοι Δ. Μπακατσέλος και Π. Μπίλλιας ζήτησαν από τον περιφερειάρχη να αναλάβει «ενεργό ρόλο, ώστε και να εξασφαλιστούν τα κονδύλια και να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την αποπεράτωση της σύνδεσης ως αυτόνομου έργου, ώστε να μην υπάρξουν άλλες  καθυστερήσεις». Παράλληλα επισήμαναν ότι «πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα το κατεστραμμένο οδόστρωμα και οι κατεστραμμένοι αρμοί της οδογέφυρας».

Αποκλεισμένοι…

Υπενθυμίζεται ότι εκατοντάδες επιχειρηματίες παραμένουν αποκλεισμένοι από τις ίδιες τους τις επιχειρήσεις, οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην περιοχή του Καλοχωρίου της Θεσσαλονίκης, ενώ τεράστια ταλαιπωρία –που κοστίζει χρόνο και χρήμα- υφίστανται όλες οι επιχειρήσεις αλλά και οι εταιρίες μεταφορών οι οποίες χρησιμοποιούν το λιμάνι της πόλης για την είσοδο και την έξοδο εμπορευμάτων. Ένα έργο πνοής που έχει εξαγγελθεί εδώ και δεκαετίες, αυτό της σύνδεσης του λιμένος της Θεσσαλονίκης με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Αθηνών, «καρκινοβατεί» παραμένοντας εδώ και χρόνια ημιτελές, ενώ καθυστερήσεις σημειώνονται και στην ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του κόμβου Κ16, ο οποίος θα έδινε ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αποτελεί καθημερινό «πονοκέφαλο», όχι μόνο για τους χρήστες του λιμανιού, αλλά και για τους κατοίκους της πόλης.

Να σημειωθεί ότι η ανάγκη επιτάχυνσης στην κατασκευή των δρόμων προς το Λιμάνι, το Καλοχώρι και την Εθνική Οδό, η επείγουσα ανάγκη λήψης μέτρων ώστε να υπάρξει άμεσα ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που εντοπίζεται στη δυτική πλευρά της πόλης, αλλά και η κάκιστη και  άκρως επικίνδυνη κατάσταση του οδοστρώματος – που επιδεινώνεται στη διάρκεια έντονων βροχοπτώσεων- στους μοναδικούς δρόμους που οδηγούν στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων που λειτουργούν στο Καλοχώρι και την ευρύτερη περιοχή, βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα με πρωτοβουλία του ΕΒΕΘ.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, από την εκτενή συζήτηση που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
1. Πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα το κατεστραμμένο οδόστρωμα, όπου αυτό απαιτείται, καθώς και οι αρμοί στην οδογέφυρα από το Λιμάνι προς την εθνική οδό (ΠΑΘΕ) και να υπάρξουν οι αναγκαίες σημάνσεις.
2. Πρέπει να ολοκληρωθεί, κατά απόλυτη προτεραιότητα, το ημιτελές έργο της οδικής σύνδεσης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ (οδογέφυρα).
3. Η λύση της δημιουργίας κυκλικού κόμβου στο ύψος της διασταύρωσης της οδού Πόντου με την εσωτερική Περιφερειακή Οδό, που παρουσιάσθηκε ως προσωρινή, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου της οδογέφυρας στην οδό Πόντου,  κρίνεται ως ανεπαρκής για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στην περιοχή. Θα πρέπει, επομένως, να αναζητηθούν συμπληρωματικές λύσεις που θα συμβάλουν στην ουσιαστική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, μέχρι την πλήρη αποπεράτωση.

voria.gr

Σχολιάστε το άρθρο...

2_Metrica - Μετρητικά συστήματα ακριβείας Α.Ε.Ε. 2_JGC ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Ε.